woensdag 3 december 2014

Eindelijk.....


Eindelijk neem ik weer eens de tijd om mijn blog bij te werken, 
mag wel weer na bijna een half jaar pauze.
Neem een bak koffie of thee, wat het is een hele lange blog geworden :)

Ook al is het heel stil geweest op mijn blog, zelf heb ik niet stil gezeten.
Ik ben met veel te veel bezig, oa met Stars of Buren,
waarvan jullie het begin van het middenblok in het vorige bericht al zagen. Dat blok is af, net als bijna 3 andere blokken, en afgelopen zomer heb ik lekker buiten in de tuin heel veel driehoekjes in elkaar gezet voor de tussenblokken. Nu moeten ze nog een blok worden.




dit zijn ongeveer 400 driehoekjes

met bewaking
In oktober ben ik maar weer eens begonnen aan een winterquilt (had niets meer te doen) 
De blokken zijn af, maar nu moet ik weer driehoeken gaan naaien........even nog geen zin in, krijg de quilt toch niet voor kerst dit jaar af.






zo moet de quilt worden

Ik heb wel wat kleine dingen gemaakt en die zijn af.
pakketje van de Action


kerstbal van vilt, komen nog glitters op.
lavendelzakje 


En na heel veel jaar, ben ik mijn SBS aan het quilten. 
Ik heb niet alle blokken gebruikt, 
vanwege maatverschil. 
De blokken die verkeerd van maat zijn, zijn in een andere quilt terecht gekomen.
 Ik heb nu dus 2 x een SBS quilt.



Verder gaat het met mijn moeder en schoonvader steeds wat minder. 
Mijn moeder heeft eind juni zelfs op sterven gelegen, maar is weer opgeknapt. 
Ze zit nu in een rolstoel en is niet altijd helder.
Schoonvader wordt gewoon elke week wat slechter, leeft vooral heel erg in het verleden.




Afgelopen zomer zijn we niet op vakantie geweest, 
maar zijn lekker rustig thuis gebleven en hebben heel wat uitstapjes gemaakt in die 3 weken.

We zijn de eerste dag met het waterliniepontje naar de overkant van de rivier gevaren
 en hebben daar een wandeling gemaakt
boven op een bunker uit de 2e WO







we waren een dag alleen met Thomas en zijn even naar Harderwijk geweest en onderweg gestopt




Ook zijn we een dagje naar Marken geweest en met de boot naar Volendam gevaren. 
Jammer dat het die dag steeds kouder werd, brrr.....







Dit fort op een schip lag in Wageningen en zijn we wezen bekijken, 
Het leukste was het paard Wodan, die kusjes gaf


Kusje voor Daphne

Kusje voor Annelies, en ik vind het een beetje eng


We zijn naar de vlasdagen in Dreischor (Zeeland) geweest en nog even naar het strand





  
Thomas maakt hier zijn eerste blokje.
het resultaat







Een dagje naar Friesland, naar een oom en tante van mij die daar een boerderij hebben gehad, 
waar nu hun zoon op zit.



Een dagje naar Madurodam en weer even naar het strand








En op de laatste dag zijn we naar Amsterdam geweest, naar de tentoonstelling 
 Heel erg mooi, alles van Legosteentjes gemaakt












Daarna zijn we weer druk geweest met het fruitcorso in Tiel.
 De jeugdwagen heeft de 3e prijs gehaald met deze wagen.

En de grote wagen is 1e geworden.
de waterspuwers




Verder is op 3 oktober Thomas geopereerd aan zijn ogen. 
Hij zag alles dubbel en hij keek soms heel erg scheel.
 De oogspieren zijn verzet, en nu ziet hij weer normaal.


Zo, dit is wel een heeeeeel lang verslag geworden.
Ik zal proberen om jullie niet meer zo lang te laten wachten.

Groetjes,
Annelies

4 opmerkingen:

Irene zei

Oh Annelies, wat leuk die foto met de wasstamper. Mijn opa en oma waren voor de oorlog de importeurs voor die dingen.

Unknown zei

dat is zeker een lange blog maar wat een leuke foto's van jullie uit
stapjes in de vakantie

Conny's-blog zei

Een lang blogje, maar leuke foto,s allemaal zeg. Veel te lezen en te zien. Dus tot de volgende keer enne niet te lang weg blijven hoor......................liefs.Conny

martine zei

Het ziet er allemaal wel erg gezellig uit die uitstapjes.
Die Bertie's winter quilt is wel erg leuk.
Alvast Fijne kerstdagen en een mooi 2015.
groetjes